أحترافيه الشموع اليابانية وأقوي الأستراتيجيات بنظام الاتشيموكو

إعلانات تجارية اعلن معنا

صفحة 3 من 29 الأولىالأولى 12345678910111213 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 21 إلى 30 من 289

الموضوع: شارت...ورؤية...ونقااااااش (أبوزياد التونسى)

  1. #21

    افتراضي رد: شارت...ورؤية...ونقااااااش (أبوزياد التونسى)

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد حسين مشاهدة المشاركة
    لو شايف حاجه فى الورة ديه ياابو زياد قولى
    هى فيها حاجه واكيد فيها فيل نايم كمان

    شارت...ورؤية...ونقااااااش (أبوزياد التونسى) نادي خبراء المال العاب
    هههههههههههه الفيل النائم ده ممكن يتحول لوحش كاسر يا باشا
    اى فترة تعريض طويلة زمنيا مع فوليوم قليل يبقى تجميع وعالهادى اوى (ولو متابع اخبار السهم كويس هاتعرف ليه التجميع وغالبا من اصحابه وليس خارجه ) لو عندك نفس طويل وصبر ادخل جمع معاهم بس اوعى يزهقوك وقضيها تريدات بين ال75 وال100 سلى نفسك لغاية ما اصحاب السهم يبدأوا يحركوه انما نعرف امتى ده هايحصل وازاى ده بقه مش هانقدر نعرفها غير لما يحصل فعلا
    وفى حل اخر انك تسيبك من السهم خالص دلوقتى مع وضعه تحت المراقبة ولما تلاقى الفوليوم بدأ يعلى بشكل غير اعتيادى مع صعود السهم واختراق منطقة ال100 بشكل كامل والاستقرار فوقها نبدأ ندخل معاهم

  2. #22

    افتراضي رد: شارت...ورؤية...ونقااااااش (أبوزياد التونسى)

    شارت...ورؤية...ونقااااااش (أبوزياد التونسى) نادي خبراء المال

    Uploaded with ImageShack.us

    اجواااااء...

    طيب بمناسبة خبر اجواء اللى اتنشر امبارح بالاهرام
    فاكرين المثلث القديم اللى رفعناه قبل كده ..فاكرينه؟؟
    خلاص سيبيكوا منه !!!وحش ما تاخدوش منه حاجة هههههههههه
    خلاص تشوه اختنق ومات باسفيسكيا الخنق
    دلوقتى فى مثلث جديد ومعلومات جديدة
    بصوا عالشارت كده
    مثلث صاعد صغير اوى لسه ما اخترقش حاجة
    طب انا هاتعامل مع الخبر اللى زى الزفت اللى اتنشر امبارح ده ازاى
    واحد يقولك انا هابيع يا عم ده الراجل اتحال للمحكمة الاقتصادية وهرب بره البلد والسهم رايح فى ستين داهية
    والتانى ذكى شوية وبيفكر عكس الاخرين وعايز يستغل الموقف بتاع الميكروباصات اللى احنا واقفين فيه !!!يقولك المثل بيقول اشترى على صوت المدافع وبيع على صوت الموسيقى ومفيش مدافع اشد من كده انا داخل بكره شارى !!!
    طب احنا بقه بنقول ايييييييه؟؟ بصوا عالشارت كده وقولوا هو عايز يقول ايه ؟؟

  3. #23
    الصورة الرمزية احمد حسين

    افتراضي رد: شارت...ورؤية...ونقااااااش (أبوزياد التونسى)

    حلوة موقف الميكروباص ديه ياابو زياد وكده نضيف اجواء للستة المراقبة

  4. #24

    افتراضي رد: شارت...ورؤية...ونقااااااش (أبوزياد التونسى)

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد حسين مشاهدة المشاركة
    حلوة موقف الميكروباص ديه ياابو زياد وكده نضيف اجواء للستة المراقبة
    هههههههههه بس انا ماكنتش عاوزك تضيفه للستة انا كنت عايز منك خطة وارقام محددة نقدر نتابع بيها السهم النهاردة وعلى اساسها ناخد قرار
    انا دخلت امبارح للاسف لقيت المنتدى واقع تقريبا عشان نقل السيرفر

    المهم بالنسبة للسهم ده السيناريوهات اللى انا حاططها وكاتب الارقام فى ورقة وابدا اتابع منها

    انا طماع شوية عند الشرا ودايما بابص عالاسعار البعيدة اللى باحط الاوردر عليها من قبل الجلسة واسيبها وممكن يكون مفتوح كمان

    انا طمعان فى السوستة اللى حصلت مع طلعت مصطفى تانى يوم الحكم (اول حكم) تحصل هنا كمان خصوصا ان الارقام توافقت مع اشياء كتير

    المثلث اللى فوق اصبح بعد الخبر اقرب لكسر حده السفلى منه للعلوى وانا هالعب على ده
    طب مستهدف المثلث لو اتكسر لتحت بكره هايبقى تقريبا 3.75 وده عشان يجيبها فى نفس اليوم لازم ينزل 20% مرة واحدة (زى ماحصل قبل كده فى طلعت) طب المنطقة السعرية ده عندها ايه كمان عندها تصحيح 61.6% فيبو من موجة الصعود اللى بدات من ال3 وانتهت بال5 ومقابلها شمعة اسبايك قبل كده عاملة قاع عند ال3.8 اللى السهم مشاور عليها فى الشارت ...ده بيقول ان وضع اوردر شرا سابق ومفتوح عند المنطقة ده مغامرة محسوبة يبقى ده اول سيناريو (اوردر مفتوح بالقرب من ال3.8)

    السيناريو الثانى
    ان السهم ما ينزلش جامد ويتماسك شوية خصوصا ان الجو العام فى البورصة متفائل شوية فى الحالة ده عندى نقاط هاراقب السهم عندها وممكن ادخل اشترى عندها كميات صغيرة وعلى مراحل وبعد التاكد ان السهم متماسك
    النقط ده على الترتيب..
    4.39 ...الحد السفلى للمثلث
    4.32 اخر قاع عمله السهم
    4.18 اقل قاع داخل المثلث
    النقط ده مااقدرش احط فيها اوردرات مفتوحة زى ال3.8 اللى قولت عليها فوق ده محتاجة متابعة الجلسة الاول

    طبعا كل ده فى حالة صحة الخبر المنشور باهرام الجمعة ان رئيس مجلس الادارة اتحال للمحكمة الاقتصادية بتهمة التلاعب والتربح والاشاعة اللى طلعت ان صاحب الشركة هرب بره البلد فى نفس يوم الاحالة للمحكمة
    .

  5. #25
    الصورة الرمزية احمد حسين

    افتراضي رد: شارت...ورؤية...ونقااااااش (أبوزياد التونسى)

    بس ياابو زياد الموضوع لو انه هرب فعلا يبقى مقلق شوية
    لان السهم مش هايبقى زى طلعت مصطفى هايبقى عامل زى دلتا للانشاء والتعمير
    لما اتهموه بالتلاعب والنيل لحليج الاقطان وخصوصا ان اجواء عملت شغل فعلا زى مالورقتين
    دول عملا شغل ولا ايه رايك

  6. #26

    افتراضي رد: شارت...ورؤية...ونقااااااش (أبوزياد التونسى)

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد حسين مشاهدة المشاركة
    بس ياابو زياد الموضوع لو انه هرب فعلا يبقى مقلق شوية
    لان السهم مش هايبقى زى طلعت مصطفى هايبقى عامل زى دلتا للانشاء والتعمير
    لما اتهموه بالتلاعب والنيل لحليج الاقطان وخصوصا ان اجواء عملت شغل فعلا زى مالورقتين
    دول عملا شغل ولا ايه رايك
    ما هو عشان مقلق انا كنت منتظر السهم بعيد ومش هانتظر فيه كتير
    بس ما علينا الخبر ما اثرش كتير عالسهم والسهم اشتغل عادى انا مش عارف بقه عشان الخبر مش مضبوط مع انه منشور بالاهرام يوم الجمعة ولا عشان حاجة تانية
    الخلاصة هو حاليا لسه معرض جوه المثلث وماكسرش فوق ولا تحت وخلينا معاه فنى ومن غير اخبار
    ربنا يسهل بس نتفرج عالماتش بتاع الاهلى وربنا يكرمه ويفوزهو صحيح اسم الشهرة بتاعى التونسى بس مصر والاهلى اهم من اسم الشهرة طبعا ههههههههههههه ...
    عندنا كام سهم النهاردة عايزين نبص عليهم بالشارتات فى السهرة باذن الله

  7. #27
    الصورة الرمزية ahmed phen0m

    افتراضي رد: شارت...ورؤية...ونقااااااش (أبوزياد التونسى)

    مستنين تحليلاتك الممتازة و الممتعة يا استاذ أبو زياد

  8. #28

    افتراضي رد: شارت...ورؤية...ونقااااااش (أبوزياد التونسى)

    طب انا هارفع الصور الاول ونخلى التعليق بعدين
    عشان رفع الصور بياخد وقت وبعدين عشان ندى فرصة للى عنده تعليق انه يقوله
    ماشى الحال ....

  9. #29

    افتراضي رد: شارت...ورؤية...ونقااااااش (أبوزياد التونسى)

    شارت...ورؤية...ونقااااااش (أبوزياد التونسى) نادي خبراء المال

    Uploaded with ImageShack.us

    الاهلى للتنمية والاستثمار

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

المواضيع المتشابهه

  1. سهم ثمار ورؤية فنية
    بواسطة alhazazi1407@hotmail.com في المنتدى نادي خـبـراء سـوق الـمـال السـعودي Saudi Stock Experts Club
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 27-02-2016, 07:31 PM
  2. الذهب ورؤية جميلة !!!!!!!!!!!!!!!
    بواسطة غمدان محمد في المنتدى نادي خـبـراء الـبـورصه العالمية
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 14-01-2013, 07:26 PM
  3. من جواهر الفن التونسي : الطير يغني (تنفع مع النسب تحت)
    بواسطة stormygold في المنتدى نادي خـبـراء سـوق الـمـال السـعودي Saudi Stock Experts Club
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 25-03-2008, 10:43 AM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

مواقع النشر (المفضلة)

مواقع النشر (المفضلة)

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

يعد " نادى خبراء المال" واحدا من أكبر وأفضل المواقع العربية والعالمية التى تقدم خدمات التدريب الرائدة فى مجال الإستثمار فى الأسواق المالية ابتداء من عملية التعريف بأسواق المال والتدريب على آلية العمل بها ومرورا بالتعريف بمزايا ومخاطر التداول فى كل قطاع من هذه الأسواق إلى تعليم مهارات التداول وإكساب المستثمرين الخبرات وتسليحهم بالأدوات والمعارف اللازمة للحد من المخاطر وتوضيح طرق بناء المحفظة الاستثمارية وفقا لأسس علمية وباستخدام الطرق التعليمية الحديثة في تدريب وتأهيل العاملين في قطاع المال والأعمال .

الدعم الفني المباشر
دورات تدريبية
اتصل بنا